måndag 6 augusti 2012

Jag har "överlevt" dagen...... ;-)

Första skoldagen är över och jag är skittrött i huvudet, kommer bli ett ruggigt tempo fyra veckor framöver och parallellt med det så ska man söka praktikplatser och förhoppningsvis springa på en intervju eller två.

Nu till fortsättningen på gårdagens inlägg "cirkelkortet"
här kommer fler bilder

Det får bli närbilder på de mest detaljerade dekorationerna,
gräset har jag klippt i en bit cardstock med vanlig sax, och "staketet"
är en kantstans/punch

Blomman är klippt ur kattpappret,
och  till vimplarna har jag bara klippt supersmå trekanter
som jag sen "sytt ihop" med dubbel sytråd

Här tog jag minsta scalloped edge cirlkeln jag har till
cuttlebuggen ca 1,5cm i diameter till drömbubblorna
sen småprickarna som går till dom är av hålslag och
en doilypunch jag har. Sen är de glittrade med star dust stickles
tårtan o muffinsarna är utklippta från ett papper.
Katten är färdigblingad redan på pappret

Råttans morrhår och svans är av svart sytråd.
matskålen har jag klippt ut sen skar jag ett hål
 i det vita "inuti" skålen och stoppade ner
"fiskbenen" i hålet får att det skulle se mer äkta ut.

fortsättning följer...

//Lotta

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara detaljer :) Kul att se ett kort med en annorlunda form :)
    Lycka till med skolan
    Kramis

    SvaraRadera
  2. ÅHH WOOW vilket fantastiskt läckert annorlunda kort, så många fina detaljer :), spännande att se fortsättningen ;)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera